Posts

Allah kan ada.. :)

Image
Salam..
Lama dah rasanya x menulis...selalu share je..
Perasaan bercampur baur sekarang ni..
x tahu mane nk tuju..
masalah dunia...hmm...apa lah sangat kan..
soal sahabat...
susahnya nak cari yang betul2 sahabat...
yang susah n senang sama2..
jatuh, bangun sama2..
xde dengki,xde iri hati..
setakat terasa hati je,tp x ada lah sampai nk menjatuhkan sesama sendiri..
mungkin ada khilafku yang aku x nampak..
yang aku x sedar, yang x sengaja..
siapa tahu..?
Dia jua..

tapi...
x perlulah mencanang cerita sana sini..
cukup jujur dgnku..
cerita padaku..
tegur aku..
tegur mana silapku...
mana salahku..

hmm...
sabar lah wahai hati..
dugaan...dugaan...
beratnya terasa...
tapi...
aku tahu...dugaan ini terlalu kecil..
kecil sangat...kalau nak dibanding kan dengan apa yang menimpa saudara kita di Palestin..
Ya Allah..berikan saudara muslimku disana kekuatan yang tiada taranya..
aku yakain mereka mampu..kerana mereka ada-MU..
sungguh...kerana ada-MU ya Allah..
segalanya mungkin..

Ya Allah...
x baik me…

i'm not perfect....

Manusia di muka bumi Allah pada saat ni tak ade yang sempurna, mungkin ada masa yang kita tak dapat nak duga, tak dapat nak jangka, suatu perkara yang kita tak ingini akan berlaku, kerana itulah manusia perlu memaafkan, kerana akan datang satu masa balik bila kita perlu dimaafkan.
Hidup bagai roda, kadang-kadang kita dekat atas, kadang-kadang dekat bawah,  masa kita dekat atas, kita tak perlu bongkak, atau ego dan sebagainya,  kerana dugaan Allah boleh datang dengan pelbagai cara,  sesungguhnya janganlah kita lupa yang kita di sisi Allah berbeza dengan amalan, ilmu, ibadat kita, bukan warna kulit, bahasa dan sebagainya. Kerana itulah, perlunya sopan santun dan budi bahasa,kerana kecantikan sebenar datang dari dalam hati.
Kita dikurniakan mata yang dapat melihat, tangan yang dapat digerakkan, kaki yang dapat melangkah, telinga yang dapat mendengar, lidah yang dapat merasa,  tapi ada juga yang masih tak bersyukur denganNya,
sedang ada diantara kita yang merosakkan diri sendiri, ada juga yang dilua…

wasting time....

my heart is so complicated now..lately... i wonder why...keep thinking bout something i shouldn't have thought bout it.. *sigh...
Dear Allah... please gimme some peace at heart.. somethings hurting me.. i just don't know what..and why... gimme strength to overcome these feelings.. aminn...

~My Design~

Image
Haish....
it has been a long time since i last updated my blog... i have such a long break for my 2nd semester holiday.. Now,i'm back to the campus gain..continuing my study in engineering course..the course that i've never even once imagine that i'm going to involve in.. Maybe there must be a strong reason behind all this things.. Insyaallah..if Allah will..
Actually,i didn't really plan to write something today.. i just wanna share something with you guys (like there's any person viewing my blog..haha) whatever..~~~!! it doesn't bother mo though..as long as i'm happy with it,i'll continue doing it..
just like what i learn from watching Taiwanese Drama (Smiling Pasta).. that drama thought me that,we must please ourself first,then only after that we consider either to please others or not.. coz its all about your own life and not others...
Another thing is," No matter what happened in your life,just keep your head up and keep on smiling..Coz there's no pro…

Di Hadapan Orang Yang Kita Cinta

Image
1 ) Dihadapan orang yang kita cinta,hati kita akan berdegup kencang.Tapi dihadapan orang yang kita suka,hati kita akan gembira..
2 ) Dihadapan orang yang kita cinta,musim sentiasa berbunga-bunga. Tapi dihadapan orang yang kita suka,musim itu cuma berangin sahaja..
3 ) Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta,kita akan kaku. Tapi kalau lihat ke dalam mata orang yang kita suka,kita akan tersenyum..
4 ) Didepan orang yang kita cinta, kita akan menjadi malu. Tapi di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej kita sebenar..
5 ) Di depan orang yang kita cinta, lidah kita kelu untuk berkata-kata. Tapi di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja..
6 ) Kita tak akan merenung ke dalam mata orang yang kita cinta. Tapi kita sentiasa merenung ke dalam mata orang yang kita suka..
7 ) Apabila orang yang kita cinta menangis,kita akan turut juga menangis. Tapi jika orang yang kita suka menangis, kita akan cuba membuat dia gembira..
8 ) Perasaan cinta bermula dari kata, p…

Kisah Hati

Image
hi there..!! nothing much to say actually.. just wanna shre some pics related to me.. and maybe, the other girls out there.. so guys, here's the truth about us..



yup..girls mmg manja..x dpt dinafikan.. selalu sgt nk org yg dia syg tu layan dia.. even a small talk, that's just more than enough..
girl and being emotional...?? INSEPARABLE..!! not even a slightest bit.. that's US..!
well...sometimes, we do act immaturely.. tp, tu semua spontaneous.. lagi2 bila sidia...


this one worst..!! kdg2 we judge without thinking.. then, bile da sedar blek, mule rase guilty.. what to do..that's all natural..

and...lastly...despite all those immature habit of us.. we are the type of girl with only one man in our thought.. that is him.. ^^ we may look happy when we're among friends.. but deep inside us, we wish to always be with you.. we wish you can replace all the friends of us.. with you alone is enough to make us happy.. just being yourself, that's the best for us.. because....


I love you, not because …

Tsukasa & Tsukushi Islamic version

Image
alright... i found the islamic art on web.. mule2 tgk, 'JUN laa...!!!" tp cm x caye...haha...then.... kyaa...patot laa rase mcm prnah nmpk style pose mcm tu.. rupe2nye mmg JUN..!!!ngn INOUE... x salah lg..!!hee...Tsukasa n Tsukushi tu.. dlm my fav drama ever...Hana Yori Dango..! pndai diorg edit jdk kartun..lukis... sebijik same...cume lg sopan..and tgk pon rase sejuk jew hati ni.. hee...kalau laa real JUN pon jdk mcm ni.. kan bagus... ^^
(p/s: kalau real jun tgk???hahaha....no comment..!!)