CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Do You Like This Blog?

A Thousand Years – Christina Perri

Wednesday, December 5, 2012

Allah kan ada.. :)

Salam..
Lama dah rasanya x menulis...selalu share je..
Perasaan bercampur baur sekarang ni..
x tahu mane nk tuju..
masalah dunia...hmm...apa lah sangat kan..
soal sahabat...
susahnya nak cari yang betul2 sahabat...
yang susah n senang sama2..
jatuh, bangun sama2..
xde dengki,xde iri hati..
setakat terasa hati je,tp x ada lah sampai nk menjatuhkan sesama sendiri..
mungkin ada khilafku yang aku x nampak..
yang aku x sedar, yang x sengaja..
siapa tahu..?
Dia jua..

tapi...
x perlulah mencanang cerita sana sini..
cukup jujur dgnku..
cerita padaku..
tegur aku..
tegur mana silapku...
mana salahku..

hmm...
sabar lah wahai hati..
dugaan...dugaan...
beratnya terasa...
tapi...
aku tahu...dugaan ini terlalu kecil..
kecil sangat...kalau nak dibanding kan dengan apa yang menimpa saudara kita di Palestin..
Ya Allah..berikan saudara muslimku disana kekuatan yang tiada taranya..
aku yakain mereka mampu..kerana mereka ada-MU..
sungguh...kerana ada-MU ya Allah..
segalanya mungkin..

Ya Allah...
x baik mengeluhkn..?
aku kuat...aku tahu aku kuat...
aku yakin sangat..
just don't over think..
or the problem will get even worse..

kuatkan hati...
kuatkan semangat..
kuatkan diri..
kuatkan jiwa...

byk lagi bnda lain nk kena fikir...
masalah ni terlalu kecil sangat...
x apa lah...
aku redha..
apa pun yang berlaku..
ak serahkan pada-Nya..
kerana ku tahu..
Allah lebih tahu...

In shaa Allah...Dia lebih tahu..


FaceBlog


~Dolly~