Posts

Showing posts from 2012

Allah kan ada.. :)

Image
Salam..
Lama dah rasanya x menulis...selalu share je..
Perasaan bercampur baur sekarang ni..
x tahu mane nk tuju..
masalah dunia...hmm...apa lah sangat kan..
soal sahabat...
susahnya nak cari yang betul2 sahabat...
yang susah n senang sama2..
jatuh, bangun sama2..
xde dengki,xde iri hati..
setakat terasa hati je,tp x ada lah sampai nk menjatuhkan sesama sendiri..
mungkin ada khilafku yang aku x nampak..
yang aku x sedar, yang x sengaja..
siapa tahu..?
Dia jua..

tapi...
x perlulah mencanang cerita sana sini..
cukup jujur dgnku..
cerita padaku..
tegur aku..
tegur mana silapku...
mana salahku..

hmm...
sabar lah wahai hati..
dugaan...dugaan...
beratnya terasa...
tapi...
aku tahu...dugaan ini terlalu kecil..
kecil sangat...kalau nak dibanding kan dengan apa yang menimpa saudara kita di Palestin..
Ya Allah..berikan saudara muslimku disana kekuatan yang tiada taranya..
aku yakain mereka mampu..kerana mereka ada-MU..
sungguh...kerana ada-MU ya Allah..
segalanya mungkin..

Ya Allah...
x baik me…

i'm not perfect....

Manusia di muka bumi Allah pada saat ni tak ade yang sempurna, mungkin ada masa yang kita tak dapat nak duga, tak dapat nak jangka, suatu perkara yang kita tak ingini akan berlaku, kerana itulah manusia perlu memaafkan, kerana akan datang satu masa balik bila kita perlu dimaafkan.
Hidup bagai roda, kadang-kadang kita dekat atas, kadang-kadang dekat bawah,  masa kita dekat atas, kita tak perlu bongkak, atau ego dan sebagainya,  kerana dugaan Allah boleh datang dengan pelbagai cara,  sesungguhnya janganlah kita lupa yang kita di sisi Allah berbeza dengan amalan, ilmu, ibadat kita, bukan warna kulit, bahasa dan sebagainya. Kerana itulah, perlunya sopan santun dan budi bahasa,kerana kecantikan sebenar datang dari dalam hati.
Kita dikurniakan mata yang dapat melihat, tangan yang dapat digerakkan, kaki yang dapat melangkah, telinga yang dapat mendengar, lidah yang dapat merasa,  tapi ada juga yang masih tak bersyukur denganNya,
sedang ada diantara kita yang merosakkan diri sendiri, ada juga yang dilua…

wasting time....

my heart is so complicated now..lately... i wonder why...keep thinking bout something i shouldn't have thought bout it.. *sigh...
Dear Allah... please gimme some peace at heart.. somethings hurting me.. i just don't know what..and why... gimme strength to overcome these feelings.. aminn...

~My Design~

Image
Haish....
it has been a long time since i last updated my blog... i have such a long break for my 2nd semester holiday.. Now,i'm back to the campus gain..continuing my study in engineering course..the course that i've never even once imagine that i'm going to involve in.. Maybe there must be a strong reason behind all this things.. Insyaallah..if Allah will..
Actually,i didn't really plan to write something today.. i just wanna share something with you guys (like there's any person viewing my blog..haha) whatever..~~~!! it doesn't bother mo though..as long as i'm happy with it,i'll continue doing it..
just like what i learn from watching Taiwanese Drama (Smiling Pasta).. that drama thought me that,we must please ourself first,then only after that we consider either to please others or not.. coz its all about your own life and not others...
Another thing is," No matter what happened in your life,just keep your head up and keep on smiling..Coz there's no pro…