CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Do You Like This Blog?

A Thousand Years – Christina Perri

Saturday, November 19, 2011

Di Hadapan Orang Yang Kita Cinta

1 ) Dihadapan orang yang kita cinta,hati kita akan berdegup kencang.
Tapi dihadapan orang yang kita suka,hati kita akan gembira..

2 ) Dihadapan orang yang kita cinta,musim sentiasa berbunga-bunga.
Tapi dihadapan orang yang kita suka,musim itu cuma berangin sahaja..

3 ) Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta,kita akan kaku.
Tapi kalau lihat ke dalam mata orang yang kita suka,kita akan tersenyum..

4 ) Didepan orang yang kita cinta, kita akan menjadi malu.
Tapi di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej kita sebenar..

5 ) Di depan orang yang kita cinta, lidah kita kelu untuk berkata-kata.
Tapi di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja..

6 ) Kita tak akan merenung ke dalam mata orang yang kita cinta.
Tapi kita sentiasa merenung ke dalam mata orang yang kita suka..

7 ) Apabila orang yang kita cinta menangis,kita akan turut juga menangis.
Tapi jika orang yang kita suka menangis, kita akan cuba membuat dia gembira..

8 ) Perasaan cinta bermula dari kata, perasaan suka bermula dari telinga.
Jikalau kita berhenti menyukai seseorang, ia umpama kita membuang telinga kita..


Tapi jika cuba menutup mata, cinta akan berubah menjadi airmata..
Setiap orang akan mengalami hal ini dalam hidup mereka..




Friday, November 18, 2011

Kisah Hati

hi there..!!
nothing much to say actually..
just wanna shre some pics related to me..
and maybe, the other girls out there..
so guys,
here's the truth about us..




yup..girls mmg manja..x dpt dinafikan..
selalu sgt nk org yg dia syg tu layan dia..
even a small talk, that's just more than enough..

girl and being emotional...??
INSEPARABLE..!! not even a slightest bit..
that's US..!

well...sometimes, we do act immaturely..
tp, tu semua spontaneous..
lagi2 bila sidia...



this one worst..!!
kdg2 we judge without thinking..
then, bile da sedar blek, mule rase guilty..
what to do..that's all natural..


and...lastly...despite all those immature habit of us..
we are the type of girl with only one man in our thought..
that is him.. ^^
we may look happy when we're among friends..
but deep inside us, we wish to always be with you..
we wish you can replace all the friends of us..
with you alone is enough to make us happy..
just being yourself, that's the best for us..
because....



I love you, not because of what you have but because of what I feels..
I care for you, not because you need care but because I want to..
I'm always here for you, not because i wan't you to be with me but because i want to be with you.. (ily~)

Sunday, November 13, 2011

Tsukasa & Tsukushi Islamic version

alright...
i found the islamic art on web..
mule2 tgk, 'JUN laa...!!!"
tp cm x caye...haha...then....
kyaa...patot laa rase mcm prnah nmpk style pose mcm tu..
rupe2nye mmg JUN..!!!ngn INOUE...
x salah lg..!!hee...Tsukasa n Tsukushi tu..
dlm my fav drama ever...Hana Yori Dango..!
pndai diorg edit jdk kartun..lukis...
sebijik same...cume lg sopan..and tgk pon rase sejuk jew hati ni..
hee...kalau laa real JUN pon jdk mcm ni..
kan bagus... ^^

(p/s: kalau real jun tgk???hahaha....no comment..!!)


Saturday, November 12, 2011

my little baby~

baby hammy da pndai minum..!!!
hee....chooo kawaii...!!!


Love of Tutti Frutti

my baby hammy...!!!
first time bela,Tutti & Frutti da dpt babies...!!
sume 8,tp mati sekor..(pndek umor..) sobss...
whatever....~
yg pntg lg 7 ekor sume sihat..!!
da pndai minum air sndiri dh..hee...~
feel so proud of u lah babies..!!
even da jln turun naek bas,still survive..!!
keep growing up yaa..
already luv u guys damn much..!!! >.<



Friday, October 28, 2011

You & I..Both...

To say I’ve never loved another,

would be a lie through and through..

To say I’ve never felt better,

would be because of you..

To say we are forever,

would be a foolish thing to do..

But when it comes down to it,

I would be honoured to spend it with you..



Thanks for those wonderful days...!!

I really enjoy that moment..!




Sunday, April 24, 2011

Untukmu Adam dan Hawa (^^)


Adam...

Kau bilang dirimu hebat dan kuat ibarat pahlawan,

Gagah perkasa seperti Badang,

Kau gunakan Hawa sebagai umpan,

Untuk membuktikan kelelakianmu yang hanya temberang.


Hawa...

Kau bangga dengan kecantikan lahiriah yang ada padamu,

Kau sanjung tinggi Adam yang terpikat dengan keindahan rupamu,

Kau tersenyum manis saat Adam melihat lenggok tubuhmu,

Tapi kau marah dan benci bila ada segelintir Adam yang menegurmu.


Adam...

Kadangkala kekacakan yang ada padamu,

Bisa membuat Hawa lemah dan cair ibarat ais terkena api,

Hati yang rapuh mudah luluh dan tunduk pada nafsu,

Jiwa yang halus mudah pula jatuh hati.


Hawa...

Iblis menggunakanmu sebagai umpan untuk memerangkap Adam,

Kau harus ambil kesempatan ini untuk memperdayakan Iblis,

Selamatkanlah Adam dari cengkaman api yang tidak akan terpadam,

Jatuhkanlah musuh Islam dengan akal satumu yang genius.


Adam...

Kata-kata manis nistamu bisa menggoda hati Hawa,

Senyum nakalmu membuatkan Hawa semakin suka,

Lembutmu dalam berkata membuatkan Hawa senang mendekatimu,

Sikap prihatinmu membuat Hawa tergilakan perhatianmu.


Hawa...

Sikapmu yang tidak endah menjadikan Adam berani terhadapmu,

Berani mengambil kesempatan untuk menyentuh maruahmu,

Ketidaktegasanmu membuatkan Adam semakin suka akan dirimu,

Hingga kau pun hanyut dalam dunia cinta palsu.


Adam...

Kau bilang akalmu sembilan mengalahkan nafsumu yang satu,

Gunakanlah akalmu itu untuk mendidik nafsumu yang boleh membinasakan Hawa,

Cerdikkanlah akalmu itu dengan berjihad menentang nafsumu,

Agar Hawa terpelihara sentiasa dalam jagaan taqwa.


Hawa...

Lenggok tubuhmu bisa membuat Adam terpaku dan mata menjadi sepi,

Lembut suaramu bisa mencairkan hati lelaki Adam,

Longgarkanlah pakaianmu agar tubuhmu tertutup rapi,

Tegaskanlah suaramu supaya syaitan tidak berpeluang merasuk Adam.


Oleh itu Adam...

Bersikap tegaslah dengan Hawa dalam setiap urusanmu,

Kau harus kuat dan sabar dalam membimbing Hawa yang semakin liar,

Kau harus teruskan perjuanganmu menentang hawa nafsumu,

Agar nafsu Hawa tidak terus-terusan menular.


Adam...

Hawa meminta agar kau bersikap tegas dan berani,

Supaya Hawa takut untuk menggoda dan mendekati,

Supaya syaitan tidak membisikkan godaan nafsu durjana,

Agar kau bisa menjadi pemimpin dan ketua yang diidami Hawa.


Begitu juga Hawa...

Mahalkanlah senyummu yang bisa menawan hati lelaki,

Jagalah dan peliharalah aurat dan maruah dirimu,

Untuk membentengi nafsu yang sangat dibenci,

Agar kau suci terpelihara saat Adam menyuntingmu.


Hawa...

Adam mudah cair dengan keanggunan wajahmu,

Namun...itu bukanlah yang Adam harapkan,

Adam mengharapkan Hawa yang berpegang teguh pada agama sebagai penyuci kalbu,

Adam juga menginginkan Hawa yang sopan dan memelihara aurat dalam berpakaian.


Untukmu Adam :

Jadilah Adam yang berpendidikan tinggi dalam agama yang bisa membimbing Hawa dari menjadi mangsa godaan syaitan dan nafsu yang boleh membinasakan. Jadilah Adam yang murah dengan kata-kata nasihat dan teguran yang boleh memperbaiki Hawa. Jadilah Adam yang sentiasa berjuang menentang nafsu dan memelihara maruah diri untuk orang tercinta yang sah bergelar isteri. Jadilah juga Adam yang boleh menjadi ketua keluarga, imam dalam solat berjemaah dan pemimpin agama seperti yang diingini oleh Hawa.


Untukmu Hawa :

Jadilah Hawa yang tinggi dengan didikan agama, merendah diri dengan akhlak terpuji dan baik hati. Jadilah Hawa yang menjaga aurat dan maruah diri dari sewenang-wenangnya dilihat ajnabi. Jadilah Hawa yang sentiasa haus akan ilmu nasihat dan teguran sebagai persiapan menjadi Hawa yang solehah untuk seorang yang sah bergelar suami. Jadilah juga seorang Hawa yang bisa menjadi anak, ibu dan isteri yang solehah serta hamba Allah yang beriman dan bertaqwa seperti yang diidamkan oleh Adam.

Sunday, April 17, 2011

Senyumlah di kala hati ingin menangis..


Puisi ini benar-benar menyentuh hatiku…Ampunkan aku Ya Allah, kerana terkadang hati ini berburuk sangka padaMu…Sesungguhnya Engkau Maha Penyayang…Ampunkan aku oh Tuhan ku…

Adakalanya….
Hari yang panas dan ceria
Bertukar mendung seketika
Mentari merangkak pergi
Gumpalan awan bertandang sisi
Hati gundah
Tercari-cari
ke mana perginya mentari yang dinanti

Begitulah hidup…
Di saat kau selesa dengan kehidupan
tiba-tiba kau diuji dengan kehilangan
kehilangan nikmat harta
kehilangan nikmat ilmu
kehilangan nikmat rakan dan keluarga
dan kau meratapinya….

Bila kau memandang segalanya dari Tuhanmu…
Yang menciptakan segalanya
yang menimpakan ujian
yang menjadikan sakit hatimu
yang membuatkan keinginanmu terhalang
serta menyusahkan hidupmu
pasti akan damailah hatimu kerna…
masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia

Bukan Allah tak tahu derita hidupmu…
retaknya hatimu
sengsaranya sukmamu
Mungkin itulah yang Dia mahukan
kerna
Dia tahu
Hati yang sebeginilah
selalunya lebih lunak dan mudah untuk
DEKAT dan AKRAB dengan-Nya

Saat hujan turun membasahi hatimu
kau menangis kerna
merasa beratnya ujian tidak tergalas
~SenYumLaH~

kerna

Allah mendatangkan kepadamu pelangi nan indah
selepas hujan sirna kelamnya

‘Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya’
(Al-Baqarah:284)
“kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.”
(Al-Insyirah 5-6)

Friday, March 4, 2011

Doa Seorang Kekasih~



hi there...(^^)
ok..this time i nk share 1 lirik lagu..
lagu ni dh lame kot..tp i bru dgr..hehe..
mule2 dgr jew tros jtuh hati..
wow..~!!mmg t'baek laa lagu ni..
layan k..
lirik dye best sgt..!!!
mendalam mksd nyer..


Doa Seorang Kekasih by In-Team..


Oh Tuhan,
Seandainya telah Kau catatkan,
Dia milikku, tercipta untuk diriku,
Satukanlah hatinya dengan hati ku,
Titipkanlah kebahagiaan...

Ya Allah,
Ku mohon,
Apa yang telah Kau takdirkan,
Kuharap dia adalah yang terbaik buatku,
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku,
Pelihara daku dari kemurkaanMu...

Ya Tuhanku,
Yang Maha Pemurah,
Beri kekuatan jua harapan,
Membina diri yang lesu tak bermaya,
Semaikan setulus kasih dijiwa..

Ku pasrah kepada-Mu,
Kurniakanlah aku,
Pasangan yang beriman,
Bisa menemani aku,
Supaya aku dan dia,
Dapat melayar bahtera,
Ke muara cinta yang Engkau redhai..

Ya Allah,
Ku mohon,
Apa yang telah Kau takdirkan,
Kuharap dia adalah yang terbaik buatku,
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku,
Pelihara daku dari kemurkaanMu...

Ya Tuhanku,
Yang Maha Pengasih,
Engkau sahaja pemeliharaku,
Dengarkan rintihan hamba-Mu ini,
Jangan Engkau biar ku sendiri..

Agarku bisa bahagia,
Walau tanpa bersamanya,
Gantikanlah yang hilang,
Tumbuhkan yang telah patah,
Ku inginkan bahagia,
Di dunia dan akhirat,
Pada-Mu Tuhan kumohon segala...


(ok..gmbr ni mmg xde kaitan..haha..pape pon,Balqis stay cute ok..~ XD )

Sunday, February 27, 2011

THE FACEBLOG jom sertai kami sekarang!

SELAMAT DATANG DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI HADIR KE THE FACEBLOG. TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.
TERIMA KASIH

Sunday, February 20, 2011

Arashi - Lotus PV [HD]

video

Thursday, February 17, 2011

Find A Guy Who.....




Find a guy who calls you BEAUTIFUL instead of hot,
who CALLS you back when you hang up on him,
who will lie under the stars and LISTEN to your heartbeat,
or will stay AWAKE just to watch you sleep..
Wait for the boy who KISSES your forehead,
who wants to SHOW you off to the world when you are in SWEATS,
who HOLDS your hand in front of his friends,
who THINKS you are just PRETTY without make up on..
one who is constantly reminding you of how much he CARES,
and how LUCKY he is to have you..

The one who turns to his friends and says, that's HER..~

FaceBlog


~Dolly~